karoo

من برای اهل قلم مینویسم

karoo

من برای اهل قلم مینویسم

  • ۰
  • ۰

اولین نفری که به صورت مدون و ساختار‌یافته در مورد لنت ترمز صحبت کرد، فردریک لنکستر بود. از سال 1902 که این ترمز دیسکی توسط او معرفی شد تا سال 1963 طول کشید تا شرکت‌های بزرگ از این فناوری استفاده کنند. شرکت بنز هم یکی از اولین تولیدکنندگانی بود که به استفاده از این لنت‌ها روی آورد. خودروهای این شرکت از سال 1963 به بعد، مجهز به لنت‌ ترمز بنز بودند و این موضوع برای صاحبان خودروهای این شرکت، نوید آسایش و اطمینان در رانندگی را به همراه داشت.
شرکت بنز در طی این سال‌ها روز به روز فناوری به کار رفته در لنت‌ها را بهبود بخشیده و امروزه خودروهای این شرکت به واسطه لنت‌های مطمئن، ایمنی بسیار بالایی دارند.

انواع لنت ترمز بنز

بی‌شک همه سیستم‌هایی که در یک خودرو به کار گرفته می‌شوند در جای خود اهمیت و کارایی خاصی دارند. ضعف یا خرابی هر یک از آن‌ها می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، اما خرابی در سیستم‌ ترمز و لنت‌ها می‌تواند خسارات‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد کند. حساسیت این بخش از خودرو باعث شده تا ارزش بررسی بیش‌تر را داشته باشد.
پیش از معرفی ترمزهای دیسکی، ترمزهای کاسه‌ای در خودروها به کار می‌رفتند. بزرگ‌ترین ضعف چنین ترمزهایی را می‌توان در بازدهی پایین آن‌ها دانست و این که در شرایط دشوار چندان قابل اعتماد نبودند. خودروهای شرکت بنز یکی از پیشروهای استفاده از لنت ترمز بودند و تنها در مدل‌های قدیمی سری s و بعضی مدل‌های دیگر می‌توان استفاده از ترمزهای کاسه‌ای را دید.
به طور کلی ترمزهایی که با فناوری جدید تولید می‌شوند، از نظر بازدهی و سازگاری با محیط زیست، پیشرفت زیادی داشته‌اند. آن‌ها را می‌توان در 5 دسته متفاوت قرار داد که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند:
1. زینتری
2. سرامیکی
3. بدون آزبست ارگانیک
4. نیمه متالیک
5. کم متالیک

برندهای معروف لنت ترمز بنز

انواع لنت ترمز بنز برای مدل‌های مختلف ساخته شده توسط این شرکت، تولید می‌شوند و باید با توجه به مدل خودرو، لنت مناسب را تهیه کرد. هر چند که عملکرد سیستم ترمز در همه خودروها باید نگه‌داشتن و کاستن از سرعت باشد، اما نکته مهم این است که اجزای تشکیل دهنده این سیستم در خودروهای مختلف، با هم متفاوت هستند.
استفاده از لنت نامناسب برای یک خودرو، علاوه بر آسیب‌هایی که به آن وارد می‌کند، برای سرنشینان هم خطرساز است. تولید‌کنندگانی مختلفی مشغول به تولید لنت‌ برای مدل‌های مختلف بنز هستند که تنها می‌توان به برخی از آن‌ها اعتماد کرد، چرا که امکان سوء‌استفاده در زمینه تولید وتوزیع لوازم یدکی خودرو بسیار زیاد است.

لنت ترمز بنز Benz

شرکت بنز در واقع اصلی‌ترین تولید کننده لوازم یدکی محصولاتش است. طبیعتاً لوازم یدکی این برند سازگاری بسیار خوبی داشته و به نحوی وجود نام این برند روی جعبه لنت می‌تواند ضمانت اصالت کالا باشد. لنت‌های تولید شده توسط برند Benz به واسطه تنوع و کیفیت بالایی که دارند، متقاضیان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

لنت ترمز بنز تکستار

هنگامی که صحبت از لنت ترمز بنز می‌شود، قطعاً اسم برند تکستار هم به گوش خواهد رسید. این برند در زمینه تولید لنت‌های مناسب برای انواع خودروهای Benz فعالیت می‌کند و توانسته بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد. محصولات این برند در داخل کشور دارای برچسب شناسا هستند و توسط نمایندگی این شرکت، یعنی رادیس‌کار توزیع می‌شوند.
این برند لنت‌های جلو، عقب و لنت ترمز دستی را برای خودروهای مرسدس بنز تولید می‌کند. هر یک از محصولات این شرکت دارای کد خاصی هستند که نشان می‌دهد برای کدام خودرو مناسب خواهند بود.

لنت ترمز بنز Hella Pagid

در کنار برند تکستار و Benz، شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که در زمینه تولید لنت جلو یا عقب برای خودروهای بنز، فعالیت می‌کنند. برند Hella Pagid را به عنوان یکی از معتبرترین آن‌ها می‌توان معرفی کرد که محصولاتش از درجه کیفی و تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند.

مزیت برندهای شناخته شده لنت ترمز بنز

بزرگ‌ترین مزیت برای خرید لنت ترمز بنز از برندهای شناخته‌شده و معتبر، ارائه جنس اصل خواهد بود. به این ترتیب خریداران می‌توانند از کیفیت و کارایی محصولی که تهیه کرده‌اند، اطمینان داشته باشند. از طرفی تولیدات این برندها تنها توسط نمایندگی‌های مجاز به فروش می‌رسند و این موضوع امکان خرید جنس تقلبی یا گران‌ را از بین خواهد برد.

ماندگاری بالای لنت ترمز بنز

ماندگاری لنت ترمز بنز تا حد زیادی به نحوه رانندگی و میزان استفاده از آن‌ برمی‌گردد. توصیه می‌شود که برای اطمینان خاطر، در بازه‌های زمانی معین، لنت‌های خودرو مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز تعویض شوند. به طور کلی آمار و ارقامی توسط شرکت‌های سازنده لنت ترمز بنز ارائه می‌شوند که حاکی از کارکرد مفید 30 تا 70 هزار مایلی برای این محصول خواهند بود.
این که لنت خریداری شده تا چند هزار مایل کارکرد داشته باشد، به طور کامل به میزان استفاده از آن مرتبط است و طبیعتاً هر چه بیش‌تر مورد استفاده قرار بگیرد در بازه زمانی کوتاه‌تری نیاز به تعویض خواهد داشت.

  • ۰۱/۰۴/۱۸
  • کارو مجیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی