karoo

من برای اهل قلم مینویسم

karoo

من برای اهل قلم مینویسم

  • ۰
  • ۰

انواع لنت ترمز بنز بر اساس مواد تشکیل دهنده


لنت ترمز بنز نیز مانند سایر اجزای خودور یک قطعه مصرفی است لذا کاربران باید هرچند مدت یکبار آن را تعویض نمایند لنت ترمز با توجه به اجزای تشکیل دهنده دارای معایب و حسن هایی است که در ادامه به بررسی مواد تشکیل دهنده و کیفیت ساختاری لنت ترمز بنز می پردازیم.


لنت‌های ارگانیک

 

لنت‌های ارگانیک از جنس فیبر و رزین هستند. ویژگی‌ اصلی این لنت‌ها نرمی و بی‌صدا بودن آن‌هاست. به طور کلی لنت‌های ارگانیک صدای زیادی تولید نمی‌کنند. البته باید توجه داشت آنها با سرعت بیشتری نسبت‌به سایر لنت‌ها فرسوده می‌شوند.


لنت‌ های نیمه‌ فلزی و فلزی

لنت ترمز بنز های فلزی و نیمه فلزی به دلیل استحکام و دوام بالا معروف هستند. در این پدها انتقال حرارت کارآمد و عالی است. به طور کلی لنت های فلزی و نیمه فلزی برای اکثر خودروها مناسب است و این یکی از مزایای این لنت ها می باشد.

لنت ترمز نیمه فلزی حدود 30 تا 60 درصد فلز دارد. این لنت ها برخلاف لنت ترمز ارگانیک صدای زیادی تولید می کنند که یکی از جنبه های منفی آن ها می باشد، این نوع لنت ها روی روتر ترمز تاثیر منفی می گذارند و باعث سایش می شوند.


لنت‌ های سرامیکی

 

لنت های سرامیکی لنت های هستند که می توان از آنها در اتومبیل استفاده کرد. الیاف مس و سرامیکی یکی از اجزای لنت ترمز سرامیکی هستند. وجود الیاف مس تاثیر بسزایی در هدایت حرارتی دارد و همچنین باعث ایجاد اصطکاک در بسترهای سرامیکی می شود. مزیت این نوع لنت ترمز صدای بسیار کم آنهاست. علاوه بر این، به دلیل کمی گرد و غباری که ایجاد می کنند، می توان از آنها در شرایط و شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد.
لنت‌ ترمز زینتری

لنت ترمز زینتری مخصوص ماشین های مسابقه ای است. بنابراین استفاده از آنها در خودروهای معمولی توصیه نمی شود. زیرا نیروی ترمز خودرو بسیار کاهش می یابد. این لنت ترمز عمر بسیار کوتاهی دارد و تقریباً در هر مسابقه سنگین یا حرفه ای نیاز به تعویض دارد.


راهنمای خرید اینترنتی لنت ترمز بنز

از آنجایی که لنت ترمز بنز یکی از مهم ترین مواد مصرفی مرسدس بنز است، بنابراین استفاده از انواع و کیفیت مناسب تاثیر زیادی در رانندگی ایمن، ایمن و بدون آسیب خواهد داشت. در نتیجه انتخاب نوع لنت مناسب و تعویض به موقع آن بسیار حائز اهمیت است، چرا که در تصادفات گاهی راننده به دلیل استفاده از قطعات غیراستاندارد و یا حتی قطعات شکسته عامل اصلی تصادفات می باشد.

مقاومت حرارتی بالا لنت ترمز بنز

به دلیل سرعت بالای خودرو، اصطکاک بین لنت ترمز بنز و دیسک های چرخان رخ می دهد. بر این اساس، اگر مسافت های طولانی را با خودرو طی می کنید یا بار زیادی را با آن حمل می کنید، به لنت ترمزی نیاز دارید که مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد.


صدا ترمز لنت ترمز

 

صدای ترمز می تواند بسیاری از رانندگان را ناراحت کند. لنت های ساخته شده از فولاد یا برنز (با کربن) در برابر حرارت مقاوم هستند، اما در عوض صدای زیادی ایجاد می کنند. بهترین لنت ترمز که صدای کمتری نسبت به سایرین دارد، لنت های سرامیکی هستند.

البته یکی دیگر از نکات مهم جهت خرید لنت ترمز کیا سورنتو بی صدا برند تولیدی لنت ترمز است مثلا برند دلفی که با استفاده از تکنولوژی 5 لایه لنت ترمز تولیدی خود را با ضمانت بدون صدا بودن یا ضد جیرجیر به بازار عرضه نموده است پس نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است برند تولید کننده لنت ترمز مرسدس بنز است.


لنت ترمز بنز بادوام

 

مواد با کیفیت بخرید، زیرا این کار باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. بیشتر لنت‌های ترمز ارزان ارزان پس از چند روز استفاده صدای جیغ ایجاد می‌کنند که به آن شیشه شدن لنت ترمز می‌گویند و شما را مجبور به خرید مجدد لنت می‌کند.

 

  • ۰۱/۰۵/۲۲
  • کارو مجیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی