karoo

من برای اهل قلم مینویسم

karoo

من برای اهل قلم مینویسم

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اولین نفری که به صورت مدون و ساختار‌یافته در مورد لنت ترمز صحبت کرد، فردریک لنکستر بود. از سال 1902 که این ترمز دیسکی توسط او معرفی شد تا سال 1963 طول کشید تا شرکت‌های بزرگ از این فناوری استفاده کنند. شرکت بنز هم یکی از اولین تولیدکنندگانی بود که به استفاده از این لنت‌ها روی آورد. خودروهای این شرکت از سال 1963 به بعد، مجهز به لنت‌ ترمز بنز بودند و این موضوع برای صاحبان خودروهای این شرکت، نوید آسایش و اطمینان در رانندگی را به همراه داشت.
شرکت بنز در طی این سال‌ها روز به روز فناوری به کار رفته در لنت‌ها را بهبود بخشیده و امروزه خودروهای این شرکت به واسطه لنت‌های مطمئن، ایمنی بسیار بالایی دارند.

انواع لنت ترمز بنز

بی‌شک همه سیستم‌هایی که در یک خودرو به کار گرفته می‌شوند در جای خود اهمیت و کارایی خاصی دارند. ضعف یا خرابی هر یک از آن‌ها می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، اما خرابی در سیستم‌ ترمز و لنت‌ها می‌تواند خسارات‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد کند. حساسیت این بخش از خودرو باعث شده تا ارزش بررسی بیش‌تر را داشته باشد.
پیش از معرفی ترمزهای دیسکی، ترمزهای کاسه‌ای در خودروها به کار می‌رفتند. بزرگ‌ترین ضعف چنین ترمزهایی را می‌توان در بازدهی پایین آن‌ها دانست و این که در شرایط دشوار چندان قابل اعتماد نبودند. خودروهای شرکت بنز یکی از پیشروهای استفاده از لنت ترمز بودند و تنها در مدل‌های قدیمی سری s و بعضی مدل‌های دیگر می‌توان استفاده از ترمزهای کاسه‌ای را دید.
به طور کلی ترمزهایی که با فناوری جدید تولید می‌شوند، از نظر بازدهی و سازگاری با محیط زیست، پیشرفت زیادی داشته‌اند. آن‌ها را می‌توان در 5 دسته متفاوت قرار داد که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند:
1. زینتری
2. سرامیکی
3. بدون آزبست ارگانیک
4. نیمه متالیک
5. کم متالیک

برندهای معروف لنت ترمز بنز

انواع لنت ترمز بنز برای مدل‌های مختلف ساخته شده توسط این شرکت، تولید می‌شوند و باید با توجه به مدل خودرو، لنت مناسب را تهیه کرد. هر چند که عملکرد سیستم ترمز در همه خودروها باید نگه‌داشتن و کاستن از سرعت باشد، اما نکته مهم این است که اجزای تشکیل دهنده این سیستم در خودروهای مختلف، با هم متفاوت هستند.
استفاده از لنت نامناسب برای یک خودرو، علاوه بر آسیب‌هایی که به آن وارد می‌کند، برای سرنشینان هم خطرساز است. تولید‌کنندگانی مختلفی مشغول به تولید لنت‌ برای مدل‌های مختلف بنز هستند که تنها می‌توان به برخی از آن‌ها اعتماد کرد، چرا که امکان سوء‌استفاده در زمینه تولید وتوزیع لوازم یدکی خودرو بسیار زیاد است.

لنت ترمز بنز Benz

شرکت بنز در واقع اصلی‌ترین تولید کننده لوازم یدکی محصولاتش است. طبیعتاً لوازم یدکی این برند سازگاری بسیار خوبی داشته و به نحوی وجود نام این برند روی جعبه لنت می‌تواند ضمانت اصالت کالا باشد. لنت‌های تولید شده توسط برند Benz به واسطه تنوع و کیفیت بالایی که دارند، متقاضیان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

لنت ترمز بنز تکستار

هنگامی که صحبت از لنت ترمز بنز می‌شود، قطعاً اسم برند تکستار هم به گوش خواهد رسید. این برند در زمینه تولید لنت‌های مناسب برای انواع خودروهای Benz فعالیت می‌کند و توانسته بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد. محصولات این برند در داخل کشور دارای برچسب شناسا هستند و توسط نمایندگی این شرکت، یعنی رادیس‌کار توزیع می‌شوند.
این برند لنت‌های جلو، عقب و لنت ترمز دستی را برای خودروهای مرسدس بنز تولید می‌کند. هر یک از محصولات این شرکت دارای کد خاصی هستند که نشان می‌دهد برای کدام خودرو مناسب خواهند بود.

لنت ترمز بنز Hella Pagid

در کنار برند تکستار و Benz، شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که در زمینه تولید لنت جلو یا عقب برای خودروهای بنز، فعالیت می‌کنند. برند Hella Pagid را به عنوان یکی از معتبرترین آن‌ها می‌توان معرفی کرد که محصولاتش از درجه کیفی و تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند.

مزیت برندهای شناخته شده لنت ترمز بنز

بزرگ‌ترین مزیت برای خرید لنت ترمز بنز از برندهای شناخته‌شده و معتبر، ارائه جنس اصل خواهد بود. به این ترتیب خریداران می‌توانند از کیفیت و کارایی محصولی که تهیه کرده‌اند، اطمینان داشته باشند. از طرفی تولیدات این برندها تنها توسط نمایندگی‌های مجاز به فروش می‌رسند و این موضوع امکان خرید جنس تقلبی یا گران‌ را از بین خواهد برد.

ماندگاری بالای لنت ترمز بنز

ماندگاری لنت ترمز بنز تا حد زیادی به نحوه رانندگی و میزان استفاده از آن‌ برمی‌گردد. توصیه می‌شود که برای اطمینان خاطر، در بازه‌های زمانی معین، لنت‌های خودرو مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز تعویض شوند. به طور کلی آمار و ارقامی توسط شرکت‌های سازنده لنت ترمز بنز ارائه می‌شوند که حاکی از کارکرد مفید 30 تا 70 هزار مایلی برای این محصول خواهند بود.
این که لنت خریداری شده تا چند هزار مایل کارکرد داشته باشد، به طور کامل به میزان استفاده از آن مرتبط است و طبیعتاً هر چه بیش‌تر مورد استفاده قرار بگیرد در بازه زمانی کوتاه‌تری نیاز به تعویض خواهد داشت.

  • کارو مجیدی
  • ۰
  • ۰

چسب سیستا

چسب سیستا

چسب سیستا یکی از بهترین سیلیکون های موجود در بازار است و از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. چسب سیستا برای ساخت انواع گونه های آکواریوم آبزیان طراحی شده است. چسب سیستا خواص و کاربردهای منحصر به فردی دارد. کاربرد اصلی چسب سیستا چسباندن قطعات شیشه به یکدیگر است، اما چسب سیلیکونی چسبندگی خوبی به کاشی، سرامیک، پی وی سی، آلومینیوم و فولاد نیز دارد.

ویژگی های چسب سیستا:

یک جزئی

حلال نیست

قدرت چسبندگی بالا

اشعه ماوراء بنفش

هیچ خطری برای ماهی وجود ندارد

فواید سیلیکون

انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.

دارای فشار بالا و درجه حرارت بالا است.

چسبندگی و درز عالی

اشعه ماوراء بنفش همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است.

مناسب برای آب بندی و محافظت در برابر رشد قارچ ها و کپک ها.

سیستا از بهترین چسب های موجود در بازار بوده و از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. چسب سیستا برای ساخت انواع گونه های آکواریوم آبزیان طراحی شده است. چسب سیستا خواص و کاربردهای منحصر به فردی دارد. کاربرد اصلی چسب سیلیکون چسباندن قطعات شیشه به یکدیگر است، اما چسب سیلیکونی چسبندگی خوبی به کاشی، سرامیک، پی وی سی، آلومینیوم و فولاد نیز دارد.

چسب آکواریوم یکی از پرکاربردترین برچسب ها در محیط های صنعتی و غیر صنعتی می باشد .

این محصول برای استفاده راحت تر، معمولاً در قوطی های فشرده ارائه می شود.

از کاربردهای مختلف این محصول می توان به آب بندی شیشه , آب بندی , کاشت سینک , سینک و سینک اشاره کرد .

چسب سیلیکونی 100 درصد خالص و ضد باکتری بود و برای چسباندن بلوک های شیشه ای مانند آکواریوم استفاده می شود.

چسب سیستا درزگیر، یکی از پرکاربردترین چسب‌ها در امور عمومی و خانگی وگو تاسیساتی و تعمیرگاه صنعتی است. این نوع چسب از سیلیکون ساخته شده و یک عایق عالی برای رطوبت بوده و از نفوذ آب به سطوح پایین جلوگیری می کند. از ویژگی های مهم چسب آکواریوم سیستا، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف، عمر و دوام بالا، مقاومت شیمیایی و عایق بودن، استحکام چسبندگی بالا به سطوح مختلف و خاصیت کشسانی آن ضد قارچ و غیر کپک است. یکی دیگر از ویژگی های مهم آن، این است که قابلیت استفاده در اکثر سطوح را با انواع پلاستیک، سرامیک، کاشی، آلومینیوم، چوب، استیل، pvc، گرانیت، پلکسی و ... دارد. بسیاری از اتصالات را می توان در خانه توسط چسب سیستا انجام داد. از این رو این چسب وسیله ای مهم و کاربردی در منزل می باشد . چسب آکواریوم در کار نصب و تعمیر بسیار کاربردی است. در واقع اکثر مردم با این نوع چسب آکواریوم آشنا هستند. از چسب آکواریوم برای پرکردن درزها , ترک ها , فواصل بین سطوح مختلف مخصوصا در محیط های مرطوب و ... استفاده می شود . برای آب بندی آکواریوم در زمان نصب پنجره ها و شیشه ها , در ساخت آکواریوم و در محیط های بهداشتی برای آب بندی و در نصب سینک برای عایق کاری رطوبت سطوح اطراف استفاده می شود . از این چسب سیلانت سیلیکونی در واحدهای تولیدی مانند تولیدی های یخچال و ... نیز استفاده می شود . از چسب سیستا در ساخت ربات ها استفاده می شود.

این آکواریوم به شکل ژل‌مانند است و به‌طور سنتی در قوطی‌های استوانه‌ای و با مخروط‌های باریک و بلند در بازار فروخته می‌شود.

نحوه استفاده از چسب سیستا :

چسب آکواریوم نیاز به شرایط خاصی ندارد اما بسته به حجم چسب تزریق شده برای خشک شدن به فاصله زمانی 8 تا 24 ساعت نیاز دارد. اما در شرایط و سطوح خاصی به چند روز زمان نیاز دارد تا خشک شود. برای استفاده از چسب آب بندی و آب بندی توسط آن باید تفنگ چسب , کاتر یا چاقوی تیز و کاردک نیز داشته باشید . برای آب بندی آن همیشه سطوحی را که می توانید تزریق کنید، تمیز کنید و اگر روی سطح از قبل چسب سیلیکون است آن را بردارید، هر گونه روغن، کثیفی، چربی، آلودگی و غیره باید از سطح پاک شود. اگر بتوانید با نوار ماسک یا نوار آب بندی مخصوص یک آب بندی تمیز انجام دهید، در واقع قاب بندی می شود تا آب بندی تمیز و مرتبی داشته باشید. حالا باید مجرا را با زاویه 45 درجه توسط کاتر یا چاقوی تیز برش دهید تا بتوانید از چسب استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که اگر قطر برش زیاد نباشد به راحتی می توانید تزریق رزین را کنترل کنید . حالا چسب را در تفنگ چسب قرار دهید.

بهتر است قبل از شروع کار فشار و مقدار چسب را روی یک تکه کاغذ امتحان کنید. چسب باید به صورتی تزریق شود که به صورت قطره یا شره نباشد. تفنگ چسب را در زاویه نسبت به سطح نگه دارید و سرعت تزریق چسب با فشار ثابت و فشار ثابت تا انتهای کار ادامه می یابد و در حین کار قطع نمی شود.

اگر در هنگام چسب برجستگی دیده می شود، می توانید از کاردک یا حتی انگشتان خود استفاده کنید. می توانید انگشت یا کفگیر خود را با آب گرم و صابون بشویید. سپس بلافاصله نوار چسب را جدا کنید تا سطح کار مشخص شود تا چسب باقی بماند. به طور معمول، اجازه دهید چسب به مدت 8 ساعت خشک شود. بهتر است هنگام آب بندی با نوار آب بندی از ماسک استفاده کنید تا بوی آن سخت شود.

در صورت نیاز به برداشتن نوار درزگیر و درزگیری می توانید از کاتر و کاردک استفاده کنید.

انواع چسب سیستا:

چسب سیلیکونی استفاده رایج و پرطرفداری است که به چسب عامه معروف است. با این حال، برخی از چسب های پلاگین خمیر نیز با نوع رایج متفاوت است. در واقع برای محیط با شرایط خاص پاسخگو نیست. در اینجا تعدادی از چسب های چسب درزگیر را مشاهده می کنید.

یک نوع چسب پلاگین با توری در دمای بالا استفاده می شود که برای آب بندی و آب بندی در دمای بسیار بالا استفاده می شود. در واقع این نوع چسب در دماهای بالا استحکام بالایی دارد. این نوع چسب قابلیت استفاده در دمای 600 درجه سانتیگراد را دارد. از این نوع درزگیر برای واشربندی سرسیلندر، محفظه ترموستات و مخزن سوخت خودرو، عایق بندی کابل ها و کانال ها و عایق صنعتی استفاده می شود.

نوع دیگری از چسب خمیر سیلیکون دارای شبکه الکتریکی بوده و از نوع اسیدی است. این نوع درزگیر مواد اسیدی یا خورنده ندارد. این نوع چسب در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بسیار بالایی دارد، بنابراین از این نوع چسب در مکان هایی که در معرض تغییرات شدید آب و هوایی هستند و همچنین برای سطوح مختلف و شرایط سخت استفاده می شود.

انواع دیگری از چسب سیلیکونی وجود دارد که با توری های بهداشتی و صنایع غذایی استفاده می شود و بیشترین میزان سمیت را دارند و برای مکان ها و قسمت هایی که با مواد غذایی در تماس هستند، استفاده می شود.

چسب سیلیکون سیل یا همان آکواریوم در رنگ های مختلف در بازار موجود است که کاربردهای خاص خود را دارد و به رنگهای سفید , گلی , مشکی , قرمز و قهوه ای می باشد . نوع فیلتر برای آکواریوم و شیشه شفاف است. رنگ سفید آن برای نصب پنجره ها , آب بندی اطراف , شستشو و کاشی و سرامیک استفاده می شود . برای نصب شیشه ماشین از چسب آب بند استفاده می شود. البته چسب آکواریوم مشکی بهترین گزینه برای اتصال شیشه به هر فلزی است اگر رنگ مشکی برای شما آزاردهنده نباشد. چسب آکواریوم قرمز رنگی که برای واشرسازی استفاده می شود. رنگ قهوه برای چوب و مصارف عمومی نیز استفاده می شود.

استفاده چسب سیستا

قبل از شروع باید بقایای سیلیکون یا درزگیرهای دیگر را حذف کنید. این را می توان به راحتی با چاقو یا تیغه انجام داد. این موضوع همچنین از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نباید روغن یا گریس باشد، هر گونه آلودگی محیطی می تواند کیفیت نوار آب بندی را کاهش دهد.

زیرا هر گونه پاکسازی محل اجرا با چسب نواری دور شکاف انجام شود به بهترین شکل اجرا و ظاهر کار کمک خواهد کرد.

حالا با استفاده از یک چاقو یا کاتر، نوک لوله را با زاویه 45 درجه انتخاب کنید و مطمئن شوید که سوراخ به اندازه کافی کوچک است تا کنترل کامل انجام شود. بعد، کاربید سیلیکون را روی دستگاه چسب (پمپ تفنگ یا چسب) نصب کنید.

بهتر است قبل از شروع کار فشار و مقدار چسب را روی یک تکه کاغذ امتحان کنید. چسب باید به صورت نوار یا نوار تزریق شود.

سیستم کاربید سیلیکون شما باید در زاویه 45 درجه درست بالای سطح نگه داشته شود تا جریان چسب را کنترل کند. پمپ چسب را در یک جریان مداوم در امتداد منطقه مورد نیاز حرکت دهید و تا رسیدن به انتهای آن از توقف خودداری کنید. وقتی به انتها رسیدید به آرامی کار را بیرون بکشید و پمپ چسب را از شیار خارج کنید.

و سپس به سادگی یک وسیله ساده مانند کاردک، چوب بستنی یا حتی انگشت خود را در امتداد چسب قرار دهید. برای ایجاد یک پیوند مستقیم بین شکاف و دیوار.

نکته مهم دیگر این است که برای کاهش اصطکاک و انجام جوشکاری ساده تر، کفگیر یا انگشت خود را با مخلوط آب گرم و صابون بشویید.

و در نهایت باید پوشش اطراف ترک را در جایی که باید آن را سریع انجام دهیم.

محل مورد نظر پس از هشت ساعت پلمپ می شود. چسب آکواریوم نیاز به شرایط خاصی ندارد اما بسته به حجم چسب تزریق شده برای خشک شدن به فاصله زمانی 8 تا 24 ساعت نیاز دارد. اما در شرایط و سطوح خاصی به چند روز زمان نیاز دارد تا خشک شود.

 

  • کارو مجیدی